Questy z tuzmer

Hej!
Dziś dam wam rozpiske wszystkich questów, nooo MOŻE nie wszystkich.
Z Tuzmer
1. Nalewka malinowa dziadka Jeżyka Przynieś Jerzemu maliny i szałwię (33 lvl)
(należy przejść przez "Zajazd pod Różą Wiatrów", Jeżyk potem lekko w górę) – jedna porcja malin będzie zbyt zepsuta, należy iść po drugą – a teraz po drugą szałwię bo ta którą daliśmy wcześniej uschła – na nagrodę ciut czekamy – 25,8k expa, 1k złota i Nalewka dziadka Jeżyka (konsumpcyjne: 10 sztuk leczących po 500 punktów życia)

2.Pomóż arystokratce przygotować się na bal (50 lvl)
– zleca Adanna, na prawo od Areny Gladiatorów - udaj się do krawca Broka (Nithal) po suknię dla arystokratki - zapytaj Roana (Ithan), czy nie ma na sprzedaż jedwabnego materiału – ma i owszem, ale za 5k – wracamy do Broka - poczekaj, aż Brok uszyje suknię – za 3k da pakun - zanieś suknię Adannie - udaj się do dzieci z sierocińca (w Porcie, lewy górny róg) i zapytaj, czy zrobią dla Adanny naszyjnik – szukamy tam sierotki Marysi i przynosimy jej 5 muszli (chropowata w dotyku..) i jedną rozgwiazdę - poczekaj, aż Marysia zrobi naszyjnik z muszelek – z otrzymanym idziemy do Adanny - udaj się do poławiacza Tevana i spróbuj zdobyć perłę (lewy dolny róg Portu Tuzmer, przejście przez domek Zimpo) – płacimy 5 mln lub zabijamy 30 Krabików - następnie zabij: Harpia* (0/7) (gwiazdka oznacza dowolne harpie) i przynieś turkus – wracamy do poławiacza i dostajemy perłę - wracamy do Adanny – 206,1k expa, 100 PH i Muszelkowy czar (naszyjnik na 50 lvl – cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +21, życie +145, unik +10)

3. Pomóż Keftii w stworzeniu bukietu ślubnego (51 lvl)
- zdobądź dla Keftii dwie niezapominajki, dwie echinacee, dwa dzwoneczniki, dwa liście obwojnika - udaj się po wstążkę do Torneg, idziemy do kapłanki Hia [w Siedzibie Kapłanek] - zanieś wstążkę Keftii - zdobądź pięknego motyla do przyozdobienia bukietu (od osoby, która zleca questa z motylkami na 7 lvl) - zaczekaj, aż motyl zostanie przygotowany [około 0,5h] - przekaż motyla handlarce - zaczekaj na ocenę bukietu przez młodą parę – 130,6k expa oraz Bukiet ślubny [unikat, jednoręczny:)]

4. Wspomóż alchemika Seridiusza w pracach badawczych związanych z powstaniem krwiożerczych galaret (56 lvl)
- nad magistratem po prawej - zdobądź i zanieś alchemikowi: kawałek przeźroczystej, cytrusowej, pąsowej i morskiej galarety - przynieś alchemikowi flegmę z galarety (pąsowej) - może się okazać, że któraś z galaret będzie do niczego (lub nawet kilka) i wtedy Seradiuszowi należy ich przynieść.. kilka - zaczekaj, aż Seridiusz przeanalizuje skład flegmy (pąsowej galarety) - zdobądź psotnik błękitnawy oraz azbestnik tytanowy – i jeszcze skałogryz bełtający (roślinki) - zaczekaj, aż alchemik przygotuje wywar – 225,5k expa, 350k złota, 45 PH i Wywar Seridiusza (konsumpcyjne – ulecza w sumie 55k hp)

6. Zaginął frachtowiec Gruby Mnich. Popytaj mieszkańców Tuzmer o los Grubego Mnicha (58 lvl)
[zleca pani Wernaida – po zejściu w dół od aukcjonera w prawo, kamienica nad Narcyzem] - idziemy do Wirkliusza Runaberda [ma swój domek w Tuzmer w lewej części] - czas rozejrzeć się za jakimiś piratami lub siedzibą latarnika – odwiedzamy latarnika [Latarniane Wybrzeże] – udaj się z informacjami do Wernaidy - poszukaj kogoś, kto zgodzi się wypłynąć na poszukiwania Grubego Mnicha - idziemy do pani kapitan Andlery Katler [Port Tuzmer - nad statkiem „Szara Mewa”] - zaczekaj, aż statek Andrei Katler wróci z poszukiwań – niestety pani kapitan znalazła tylko beczę [da nam ją] - pokaż przedmiot kupcowi Wirkliuszowi - wróć do Andrei Katler i dowiedz się co się stało z resztą towarów - poinformuj Wernaidę o znalezieniu szczątków statku - znajdź kobietę, która pomoże ci przygotować wieniec z kwiatów – zrobi go nam Anecja [niedaleko Narcyza] – należy przynieść: 3 róże, chaber, sasankę i 2 liście byterii - zaczekaj, aż Anecja wykona wieniec [około 20 minut] - zanieś wieniec Wernaidzie - omów szczegóły symblicznego pogrzebu z Wirkliuszem.. - poinformuj Wernaidę o cudownym powrocie członków załogi Grubego Mnicha!! – 248,3k expa, 50 PH i Buty pirata (na 58 lvl – pancerz +65, odporność na zimno -3%, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +23, sa +23%, unik +6) Ps. można również po dowiedzeniu się od latarnika co i jak, zrezygnować z dalszych poszukiwań, w ten czas dostaniemy mniej expa i 15 PH
6
. Teleport do Tuzmer (60 lvl)
- najpierw odszukaj astralny koncentrator (Trupia przełęcz, lewy dolny róg mapki - koniecznie należy "porozmawiać" ze skałą) - następnie zdobądź linę do wspinaczki - Gopis (jest w Porcie Tuzmer) sprzeda ci linę, za odrobinę złota i prawdziwą różę - spróbuj wspiąć się na skałę – piorun zniszczył koncentrator!! - poinformuj członka zakonu astralnego o swoim odkryciu – odnajdź osobę, która będzie potrafiła naprawić astralny koncentrator – będzie to osoba obsługująca teleport w Nithal - zdobądź odrobinę czystego srebra na wykonanie zębatek (odgórnie zabroniono mówić gdzie to jest - no ale ruszyć głową można:) skąd to srebro mogłoby być? no np. nie z bagien itd.) - zanieś srebro do Gloika - zdobądź dwa kryształy z leśnych południc - zaczekaj, aż Gloik przygotuje dla ciebie przedmioty - napraw koncentrator [uwaga – Gloik mówi co włożyć najpierw – nie chcemy przecież czegoś zepsuć:)] - poinformuj członka zakonu o sukcesie - udaj się do Świątyni Czterech Bóstw (Nithal), aby złożyć ofiarę – za 10k dostaniemy martwego koguta do złożenia w ofierze (w skrzyni powyżej) - poinformuj członka zakonu o pomyślnym wykonaniu zadania – 340,7k expa, 230k złota, 55 PH i Eliksir teleportacji (konsumpcyjne, 10 sztuk)
7
. Dyktando (81 lvl)
- zleca mer Losso Minewit (stoi nad aukcjonerem) - porozmawiaj z guwernantką Gretą (jest ona w domku Losso Minewita - na prawo od Magistratu) - płacimy 5k i rozwiązujemy trzy testy ortograficzne [odpowiedzi nie będzie:) zresztą po co? każdy/a chodzi lub chodził do szkoły i pora sprawdzić co z niej wyniósł^^ niemniej duże uznanie dla twórcy questa - świetnie się bawiliśmy całą rodzinką:) niech żyje g_eg__łka!] - 770,6k expa, 5k złota, 100 PH i Tajemnicza kula pomyślności (unikat – przedmiot niezidentyfikowany – dla wszystkich, bez określonego levelu - ulecza i dodaje złota)

8. Garncarce Piwocji zabrakło barwników (82 lvl)
- dom Piwocji - w dół i na lewo od aukcjonera - udaj się do alchemika Nitrusa aby dowiedzieć się, dlaczego nie wytwarza już barwników (Nithal, kamienica Nitrusa) - należy mu pomóc dostarczając składniki do wytworzenia pigmentów: pigment czerwony: 5 galbitów różowych, 5 krwistych gwiazd oraz rubin czarny: 10 bryłek węgla kamiennego [Przedmieścia K-h Szyb zachodni p4] zielony: 3 sztuki jadu wywerny, 5 szmaragdów oraz 5 peridotów żółty: 5 fiołków, 5 arnik oraz 5 dzwoneczników fioletowy: 5 echinacei oraz 5 sasanek biały: 5 sztuk kwiatu gargulca Zaczekaj, aż alchemik przygotuje barwniki - zanieś pigmenty Piwocji - zdobądź końskie włosie dla garncarki – z ogona dzikiego konia (Dolina Rozbójników – koń uwielbia cukierki, do znalezienia w Ithan u jednej z „sióstr”) - zanieś włosie Piwocji – 796,5k expa, 56 PH i Dzban Piwocji (unikat, 45 miksów leczących po 3,5k hp)

9. W porcie pojawia się coraz więcej szczurów (87 lvl)
- zleca oficer Rajwos Mitlem (jest on w swoim domku na lewo od aukcjonera) - zabij: Portowy szczur (0/3), Parchaty szczur (0/2) - są w Porcie Tuzmer, na statku (Pokład Szarej Mewy) – wracamy do Rajwosa – teraz mamy udać się do mera Tuzmer (stoi nad aukcjonerem) – a teraz do nadzorcy doków Gopisa (jest na pierwszym pomoście od lewej w Porcie Tuzmer) - odnajdź kryjówkę szczurów (nad Siedzibą Straży Portowej
10. Udowodnij swe męstwo na arenie (91 lvl)
- początek u Mistrza Glaneteda Firiamusa (Arena Gladiatorów) - dowiedz się, kogo będziesz musiał pokonać w pierwszej walce - uiszczamy opłatę 50k i dostajemy zlecenie: zabij grupowo: Wyznawca ciemnych mocy (0/1) (podziemia Zapomnianej Ścieżyny) – wracamy do Mistrza - następnie zabij grupowo: Rudy twardziel (0/5) (okolice Kwiecistego Przejścia) - przekaż dobre wieści Mistrzowi Gladiatorów - kolejny do posłania w piaseczek to Morthen (0/1) (Margoria, również dla ułatwienia grupowo) - poinformuj Mistrza Gladiatorów o sukcesie – przenosi nas na arenę do stoczenia kilka pojedynków - zabij: Pożeraczka umysłów (0/1 – 103 lvl), Lodowy golem (0/1 – 105 lvl), Przeklęty szaman (0/1 – 106, elita), Krwiożerczy Gustaw (0/1 – 108 lvl), Przeklęty szkielet (0/1 – 110 lvl, elita) - poinformuj Mistrza Gladiatorów o wykonaniu zadania – 842,4k expa, 95 PH, tajemniczy srebrny klucz [kluczyk oczywiście do szkatułki, którą powinniśmy mieć w ekwipunku (była ona nagrodą z innego questa)] i Pierścień męstwa (unikat na 91 lvl – cios krytyczny +2%, all cechy +54, SA 54%, unik +18, siła krytyka: fizycznego i magicznego – po +6%) Szkatułka+ kluczyk:) Po uiszczeniu 100.ooo sztuk złota u wiedźmy Edny (Podgrodzie Nithal) dostaniemy: Czarodziejską miksturę życia (heroik – 80 miksów leczących 6300 hp) lub Czarodziejską esencję życia (również heroik - pełne leczenie w sumie 495k uleczania) i Łzę wspomnień [unikat – 12 teleportów do.. (sprawdźcie sami:)]

11. W Tuzmer brakuje szybkiej poczty (115 lvl)
- (zleca Mer Losso Minewit - stoi nad aukcjonerem) - porozmawiaj o problemie z gildią kupców – idziemy do kupca (Dom Wirkliusza Runaberda w Tuzmer) - poznaj opinię gwardzistów (Port Tuzmer – zaraz jak nas przeniesie na tą mapkę po przejściu z Tuzmer, rozmawiamy ze strażnikiem, który ma halabardę) - udaj się do mera miasta Tuzmer - dowiedz się, jak funkcjonuje poczta w Nithal – odwiedzamy burmistrza (jest w ratuszu w swoim gabinecie) – poleca nam człowieka do którego się udajemy (kamienica na lewo od ratusza) – niestety nic z tego.. - przedstaw obecną sytuację merowi Tuzmer - postaraj się złapać jakąś mewę lub albatrosa – idziemy do Portu Tuzmer (prawy dolny róg, mewa siedzi na beczce) - i czekamy na powrót ptaka.. (nawet kilka razy będzie fruwał) - przekaż merowi, że tutejszych ptaków nie da się wyszkolić - udaj się ponownie do Nithal i spróbuj zasięgnąć porad u Pireza – niestety.. więc zabierz z gołębnika Pireza parę gołębi (na samej górze kamienicy Pireza) - weź ze sobą instrukcję tresury ptaków do celów pocztowych (leży na stoliku) - zanieś instrukcję oraz gołębie merowi Tuzmer – 1,6 mln expa, 350k złota i Whisky (konsumpcyjne – 40 sztuk, leczą po 6500 hp)

13 . Zdobądź klucz otwierający szatnię w łaźni położonej w Tuzmer (116lvl)
– początek u klucznika Klaudiusza koło łaźni – pobiera od nas 500k, ale obiecuje zwrócić - zdobądź zaświadczenie, że jesteś mieszkańcem Tuzmer – idziemy do mera (nadal nad aukcjonerem w Tuzmer) - zabij: Krab wełnistoszczypcy (0/10) - poinformuj mera, że uporałeś się z bestiami – dostaniemy zaświadczenie – zanosimy je Klaudiuszowi - załatw umowę na dowóz mydła do łaźni w Tuzmer - porozmawiaj z kupcem Mustafą (Stare Sioło, przy wejściu do Tuzmer) - zaczekaj na wynik rozmowy Mustafy z potencjalnym dostawcą - zanieś próbkę mydła Klaudiuszowi do oceny - zorganizuj umowę na dostawy ręczników do łaźni w Tuzmer. Udaj się w tym celu do Werbin – idziemy do Tafii (w domku nad Druidem Myszorem) - zaczekaj, aż Tafia przygotuje wzorcowy ręcznik - zanieś ręcznik do oceny Klaudiuszowi - odszukaj kogoś, kto zadba o czystość łaźni – dom Rajwosa w pobliżu - przekaż Klaudiuszowi, że niebawem odwiedzi go Katarzynka. Zaczekaj na wynik rozmowy – 1,2 mln expa, 350k złota i Klucz do damskiej części łaźni (panie dostaną do męskiej części)
Przepraszam że trudno się doczytać : )

13. Pomóż nadzorczyni łaźni uratować interes (117 lvl)
- początek w piwnicy łaźni, u Pinetty - udaj się do kowala Kendala (Port Tuzmer) i wypytaj o narzędzia do pracy - przynieś z Nithal wino dla żony kowala ["Zajazd pod Złamanym Dukatem" – winko w kolorze włosów Makatary:)] - teraz kup bukiet margerytek dla żony Kendala (u Maloni w Porcie Tuzmer) - poczekaj, aż kowal naostrzy narzędzia (dostaniemy siekierkę i piłę) - wróć do Pinetty i zapytaj ile drewna potrzebuje - odnajdź właściwe drzewo i zetnij większą gałąź – pierwsze: Wioska Rybacka (po środku lewej krawędzi) - drugie drzewo znajduje się również w Wiosce Rybackiej (górna krawędź mapki, na lewo od wejścia do mapki Ciche Rumowiska) – trzecie w Starym Siole (w dół i na lewo od pola będącego pod domkiem, który jest przy prawej krawędzi) – zdarzy się poznać siłę wiewiórek.., ale w końcu jest! – czwarte drzewo znajduje się w Starym Siole zaraz koło wejścia do Tuzmer - piąte drzewo znajduje w Starym Siole (na lewo od Lisa Sadełko - okolice prawego dolnego rogu - tutaj też wiewiórki wkraczają do akcji) - idziemy porąbać zebrane gałęzie na pieńku (nadal Stare Sioło, przed domkiem Cynamonii, przy prawej krawędzi) - wróć z drewnem do Pinetty - napal w piecu ("jednak nie za szybko i nie za dużo na raz, gdyż może to być niebezpieczne. Uważaj też, aby się nie poparzyć") - wróć do nadzorczyni łaźni i powiadom ją o swoim sukcesie [należy oddać narzędzia – piłę i siekierkę < w razie ich braku nie wiem co będzie, zapomniałem to sprawdzić:)] – 1,2 mln expa i 250k złota, 110 PH oraz trzy buteleczki olejków (leczą co prawda malutko, ale za to jak pachną!!)

14. Szykuj się do drogi! Kartograf potrzebuje informacji o terenach wokół Orczej Wyżyny (125 lvl)
- (Tuzmer, dom Erkora) - udaj się w okolice Orczej Wyżyny, poszukaj miejsca, z którego będziesz mieć dobry widok i wykonaj szkice tego obszaru – szukamy platformy widokowej na Orczej Wyżynie i szkicujemy tylko niezbędne rzeczy (dostaniemy mapkę) - wracamy do kartografa - udaj się w okolice Osady Czerwonych Orków, poszukaj miejsca, z którego będziesz mieć dobry widok i wykonaj szkice tego obszaru - udajemy się na punkt widokowy, który widać zaraz po wejściu do Osady – mapę niesiemy do kartografa - udaj się ponownie do Osady Czerwonych Orków i sporządź mapę zaznaczając miejsca, w których przebywają te potwory (punkt widokowy na samym dole) - ..nagle zbliżają się bestie i giniemy.. - poinformuj Erkora o tym przykrym incydencie - dostajemy zlecenie zabij: Łowca wiatru (0/15), Ork bojowy (0/8), Orczy mistrz ostrzy (0/8), Waleczny ork (0/20), Młody warlock (0/8), Warlock błyskawic (0/8), Łowca magów (0/10), Odważny ork (0/20), Łowca ogrów (0/20), Krwawy wojownik (0/10), Łowca głów (0/10), Ork szybkie cięcie (0/20) - dokończ sporządzanie mapy (ponownie punkt widokowy na samym dole ..porozrzucane przedmioty..) - po czym zanosimy mapę Erkorowi – 2,4 mln expa, 500k złota i Rękawice kartografa (unikat na 125 lvl – pancerz:140, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +39, SA 102%, unik +13)

15. Ołtarz Czarnej Damy (144 lvl)
- początek u Zakapturzonego Starca w Tuzmer - przenosi nas do Opuszczonego domu - dowiedz się od Tessaliusa, o co chodzi - Tessalius: "Posłuchaj jednej bardzo ważnej rzeczy, która jest niezbędna, aby wszystko się udało! NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KAMIENI, ANI ZWOJÓW TELEPORTUJĄCYCH PRZEZ CAŁY CZAS TRWANIA ZADANIA!!! TO BARDZO WAŻNE!!! - otwórz drzwi i zobacz, kto przybył (dostaniemy klucz) - rozmawiamy z Przybyszem i.. odzyskujemy przytomność w Opuszczonym domu - nie tracąc czasu (coś tu się zdecydowanie przypala) rozmawiamy z Tessaliusem - weź list, który przyniósł gołąb pocztowy i przeczytaj go uważnie - musisz uciekać. Dom zaraz spłonie. Przeszukaj zwłoki Tessaliusa. Rozejrzyj się po piwnicy - na pewno należy wyjść przez tunel - robimy to następująco.. (niestety szaroczarnobiały dym wpełza już do piwnicy i zasłania wskazówki - widać tylko: ..sznureczek..brulion..część beczki..lekki płomyk..lont..) - kanał wyprowadza nas do Portu Tuzmer - dostań się na statek kupiecki - dowiedz się od pani Żubr, gdzie jest mnich Saginus - biedna pani Żubr jest taka wrażliwa. Znajdź sposób, by ją pocieszyć, po stracie ukochanej kotki i jej potomstwa (kotek jest niedaleko zakryty w czymś po uszka) - oddaj kotkę pani Żubr - udaj się pod pokład, by porozmawiać z Saginusem: "W graciarni w jednym z płascy są wytrychy" - rozmawiamy z Ulsem - za ogóreczka nas wpuści - Saginus: "Pamiętaj, musisz szybko wbiec do kajuty Terraco. Gdy tylko tam wbiegniesz, kieruj się na schody, które są po lewej stronie. Potem zeskocz na brzeg po dziobie. Potem biegnij do Nithal! Pamiętaj, by nie używać teleportów, gdyż twe zadanie legnie w gruzach" - W Nithal skontaktuj się z bibliotekarką Mirutką. Na pewno ją znasz. Pomoże ci ona dostać się do uniwersytetu - dostań się do kajuty Terraco. Za wszelką cenę unikaj jednak walki z nim! Wydostań się po schodach na górny pokład - przedmiotem i łatwo jest go zniszczyć, zaś w nocy nie sposób tego zrobić, jeśli się nie zabije kapłana. Idź już! (gadamy z drzwiami na pokład i ..) - porozmawiaj z Terraco. Porozmawiaj z Saginusem - wydostań się na pokład. Nie używaj teleportów! - wychodzimy przez norę, przymierzamy płaszcz "No proszę! Wyglądasz prawie jak Ulsa!" - wracamy do kajuty Terraco i po chwili zeskakujemy ze statku przez burtę - udaj się niezwłocznie do bibliotekarki Mirutki z Nithal! Nie używaj jednak kamieni ani zwojów teleportujących! - poczekaj do zmroku w domu Mirutki (Nithal niedaleko "Zajazdu pod Złamanym Dukatem") - w razie nudy możesz poczytać pamiętniczek Mirutki.. - udaj się na spotkanie z Mirutką! Jest w północnej części uniwersytetu - a ponieważ jej nie ma i nieco tu dziwnie to przechodzimy - Caligari: "Pamiętaj, że najpierw musisz zabić Wielkiego kapłana, a później zniszczyć ołtarz! Ale najpierw spróbuj uwolnić Mirutkę. Aha i jeszcze jedno! Saginusowi udało się uwolnić ze statku. Będzie na ciebie czekał gdzieś w Tuzmer!" - porozmawiaj z Mirutką - zabij Wielkiego Kapłana. - zniszcz ołtarz i wróć do Saginusa 3,5 mln expa, 300 PH i kaptur Akhmater (wszystkie są hełmami heroicznymi na 144 lvl) Magiczny kaptur Akhmater - dla maga i tropiciela - pancerz:164, odporność na ogień +13%, absorbuje do: 410 obrażeń fizycznych i 273 magicznych, cios krytyczny +1%, siła krytyka magicznego +12%, intelekt +148, przywraca 204 punktów życia podczas walki, życie +571, mana +36, sa +44% Potężny kaptur Akhmater - dla wojownika i paladyna - pancerz:314, odporność na ogień +3%, cios krytyczny +2%, siła krytyka fizycznego +6%, siła +148, energia +20, mana +36, sa +80% Kaptur zwinności Akhmater - dla tancerza ostrzy i łowcy - pancerz:218, odporność: na truciznę +15% a na ogień +8%, cios krytyczny +3%, zręczność +292, sa +80% PS. oczywiście teleportować się przy udziale Członków Zakonu Astralnego między miastami można